יום שבת, 28 באפריל 2012

מגבונים -המצאת המאה לאמהות ?


  • "תביאי לי מגבונים ,בבקשה! "אמרה לי המטפלת של בני.אמרתי לה שהוא רגיש לחומרים  שיש שם ותמיד תשטוף אותו בכיור ( כך אמרתי לכל המטפלות שטיפלו בילדיי –אגב זה די נכון עושה להם תפרחת מהזן המתפשט בשימוש קבוע ..).קיבלה בהבנה את דבריי ,למחרת אמרה לי :"תביאי לי מגבונים לבחוץ כאשר אנחנו בגן שעשועים – ויש סוג אחד ללא אלכוהול " גיחכתי לעצמי.
    הרי אין, המגבונים האלו הם כבר 'ביליד אין' אצלנו ובאמת המצאת המאה לאמהות.
    המציאה אותם חברה בריטית אי שם בשנות החמישים, ודי התפתחו בישראל משנות ה90, אפשר להבין עם החום והלחות פה ...
    אני זוכרת אותם בקופסה כחולה, מגבונים מגולגלים וזה היה תמיד באוטו, ויש אותם עדיין על המדפים למען הנוסטלגיה למי שרוצה.
    אגב ממה שראיתי השימוש במגבונים די מועט באירופה, אפריקה ובמזרח הרחוק .
    יש שיגידו שזו המצאה גאונית ואני מסכימה לגמרי.
    עוזר מאוד כשאין מים בסביבה, לאוטו, מסיר שומנים וכתמים במיוחד אבק, ציורים על הרצפה/ הקירות וכדומה, בקיצור אין בית בלי מגבונים.
    אמא שלי המקסימה כל פעם שחסר בבית היא מביאה לי רביעייה, לא נראה שהיא מבינה את העניין. מה הבעיה שיהיו מגבונים הרי זה כל כך נוח ומנקה יופי את הבית!!
    למען הבריאות של כולנו! זו התשובה האמיתית! אתם יודעים אילו חומרים מכניסים לשם?
    גם המגבונים שהם ללא אלכוהול כביכול, אבל עדיין יש אלכוהול, סוג אחר אומנם. אלכוהול הוא חומר חיטוי נהדר מצד שני הוא מייבש, מייבש את העור ולכן מוסיפים כל מיני חומרים מלחלחים.
    פאראבן –עוד חומר שנמצא שהוא מפריע לאיזון ההורמונאלי  שלנו.
    תוסיפו לזה גם בושם, וכימיקלים שונים (בעלי מוסיף ברגע זה, שהמערכות שימור חזקות, מה זה אומר אני שואלת: מתי גדל לך עובש על המגבונים הלחים בפעם האחרונה?הרי זה מוצר מלא במים?? איך לא תתיישב מושבה של פטריות /חיידקים??)
    ועם כל זה יש גם מחמם מגבונים כדי שיהיה עוד יותר נעים ...
    וכל המגבונים עוברים על הטוסיק של התינוק שלנו לפחות כמה פעמים ביום, על הנזלת אי שם במערות האף, גם על הצוואר אחרי הארוחה. זו חשיפה יומיומית לכימיקלים שונים ורבים. למרות שאין מחקרים המוכחים שהם חומרים מזיקים, אני לא צריכה מחקרים בשביל להחליט שזה לא טוב לי ולמשפחתי  .
    מבחינה אקולוגית -אומנם הבד מתפרק בקלות, מה עם האריזות שלא מתכלות, גם עוד נקודה למחשבה.
    מגבונים שלי

    אבל באמת ,איך אפשר לוותר על המגבונים השימושיים הללו ?
    מה שהסינים אומרים הוא המוטו שלי בחיים: הכל במידה והכל יחסי 
    יש מגבונים עם רשימה אינסופית (לא אפרט אילו חברות, קראו בעצמכם) ויש מגבונים עם חצי רשימה.
    אז אם חייבים מגבונים אז בחרו בחברה המצמצמת את רשימת המרכיבים ואני לא ממליצה לעשות מקלחת איתם.אלא אם כן אתם בשטח /מדבר והמים במימיה חשובים לכם.

    מה אני עושה ? פשוט מאוד, רכשתי מגבוני בד מרובעים (אפשר לתפור מי שיודעת :) ומרטיבה אותם במים ואפשר עם שמן שקדים ומעט סבון -בקרוב הסרטון ...
    ואצלי המגבונים גם צבעוניים וחמימים...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות