יום ראשון, 11 במרץ 2012

קצת על היגיינה נשית אקולוגית


מצחיק אותי כל פעם מחדש לראות פרסומת לתקופת המחזור (אגב אומרים דימום ווסתי),האישה מקפצת לובשת לבן ושמחה מהחיים  לאחרונה ראיתי פרסומת לתחבושת עם פסים אופנתית.נו באמת זה ממש מצחיק תוסיפו עוד צבע לפלסטיק. עכשיו זו תחבושת פלסטית עם צבעים ואלה לא צבעי מאכל טבעיים .
גם אני הייתי שם, בוחרת בין מדפי הסופרמרקט חבילה עם /בלי כנפיים ,נורמל / ללילה .
היום קשה לי לחשוב על החומר הזה שייגע בעור העדין שלי ובמקום הכי רגיש.

אז אני יודעת התגובות הן הרבה פליאה וגועל ,אני אומרת: אלו הפרשות שהרחם שלך אסף במהלך כל החודש. הדם מסמל תחילת מחזור חדש ,פוטנציאל חדש, למה להיגעל ?קבלי אותו באהבה ותני לו יחס מתאים.

פעם היו הדודות עושות חגיגה סביב ימי הווסת ,הנשים פרשו לנוח ביחד וחגגו את בואו של ירח חדש .הווסת הם מספר ימים של מנוחה ולא ריצה וקפיצות עם בגדים לבנים כמובן ...
זה בסדר מבחינתי בימי הווסת להוריד הילוך .
אני אומנם לא מקפצת ,הרי אני עסוקה בסנווביצ'ים ,הסעות וכדומה אבל אני לא מתפשרת בעבור הנוחות שלי .
כבר כמה שנים אני עם תחבושות רב פעמיות ,שעשויות מבד כותנה נעיםםםם

למה? שוב כשבודקים את החומרים הסינתטיים המולבנים-אגב הרבה נשים חושבות שהתחבושות והטמפונים עשויים מכותנה  ,אז זהו שלא ..
מה יש בתחבושות  יומיות ורגילות ?פלסטיק ,דבק להדבקת התחבושת לתחתון, שכבת בד  שהולבנה וחוטאה שכבת ג'יל סופח 
מה יש בטמפונים? דיוקסין ,כלורין(חומר הלבנה שרק התהליך ההלבנה מזהם את הסביבה וכנחשב לחומר מסרטן), חומרי בישום כימיקלים סופחים,סיבים סינתטיים. חלק מאותם סיבים  נשארים בנרתיק גם לאחר ההוצאה של הטמפון.
גם בואו לא נשכח שלטמפונים יש גם מוליך מפלסטיק ( מהסגנון של PVC)
אז לא פלא שהרבה נשים סובלות מפטריות ,זיהומים נרתיקיים
חוץ מזה לוקח שנים לחומרים להתכלות ..

תחבושות הרב פעמיות עשויות בד כותנה אמיתי ונראות בדיוק כמו תחבושת רגילה עם כנפיים יש אפילו דגם חדש כמו הסוג החדש בTV  עם הפסים ,הן אפילו מתקפלות להיות קומפקטיות בתיק .
הרבה נשים שואלות לגבי הריח :ובכן הריח האופייני הלא נעים הוא קורה עצם המפגש בין הדם לבין הפלסטיק ,אז תחשבו על זה ...
מה שבסוף נכנסות למכונה אחרי השרייה במים קרים  וזהו אחרי הייבוש מוכנות לווסת הבאה.


אם אני רוצה לים /בריכה ?
אז הכירו את הגבעונית –המון קאפ /אייריס קאפ ,שזה בעצם טמפון רב פעמי .

ההבדל העיקרי והחשוב ביתר לדעתי שהגבעונית עשויה מסיליקון רפואי והוא אוגר את הדם הווסתי לעומת טמפון שעשוי מכל מיני כימיקלים והוא סופג את הדם .
מבחינה בריאותית אין ספק שהגבעונית מהווה פתרון בריאותי ונוח לנשים בזמן הווסת .
אז בווסת אני גם חוסכת כסף ,חוסכת אשפה לא מתכלה  ושומרת לעצמי על הבריאות. .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות