יום שני, 20 בפברואר 2012

חיים ללא חשמל ?אפשרי?

חיים ללא חשמל -זה הכי אקולוגי שיש. שנה שעברה ביקרנו בתחנת אשקלון וראינו איך מייצרים חשמל. כמה אנרגיה מושקעת וכמה עשן משתחרר!!הבטיחו לנו שהעשן שיותר זה רק אדי מים. לאחרונה דיווחו שכמות החשמל בישראל נמצאת בשפל ושעלינו לחסוך בחשמל לקראת הקיץ הקרב. האם אפשר לחיות ללא חשמל? מיליוני אנשים בעולם השלישי בעיקר אינם משתמשים בחשמל-אפריקה ,סין הודו. חיים עם צאת החמה והולכים לישון עם שקיעת השמש. הולכים להטעין את הפלאפון בחיבור היחיד בכפר. ויש להם כל מיני פטנטים כמו תנור שמש לבישול (ברצינות חשבתי להכין אחד, אבל כישורי ההנדסה שלי הם שואפים לאפס, יש לי את התוכניות למי שמעוניין) בכל אופן נראה לי שימושי אם נתקעים בלי חשמל ...או בקמפינג

החשמל הוא דבר שהוא מובן מאילו עבורנו, הוא קיים בכל בית ומנוצל היטב. חשבתי על זה הרבה, הגעתי למסקנה שאיכות החיים תפגע שלי ללא חשמל ואני אומרת שעדיין אפשרי להפחית משמעותית את צריכת החשמל. גם אקולוגי וגם חסכוני לכיס .איך?
אז בינתיים כמה עיצות שיכולים לעזור לכם לחסוך בחשמל  :
1-משטרת האורות -כבו אורות ללא מטרה.סיימתם בחדר, כבו את האור! פשוט מאוד. גם כדאי להבריג נורות חסכוניות.
2-שטפו כלים ללא מדיח
3-יש לנו מספיק שמש -אין צורך במייבש הצורך המון חשמל.
4-מזגן -כן נושא כאוב, מזג אוויר החם והלח באזורינו מקשה עלינו ואין ברירה אלא להדליק קירור -תדליקו את המזגן על 25 מעלות .
5-אל תשאירו מכשירי חשמל על סטנד ביי - עדיין יש צריכת אנרגיה.
6-לוותר על שעות צפייה בטלוויזיה ממלא אין ממש מה לראות :)
7- התקינו שעון לדוד שמש.
8-רכשו מכשירי חשמל חסכוניים -ניתן לראות את נתוני הספק חשמל של החברה המייצרת.
9-הוציאו את מטען הסלולרי מהשקע בתום ההטענה.
10-כבו מחשבים בסיום העבודה עליו.

חברת החשמל מנסה וכבר מעלה את מחירי צריכת החשמל ,אני חושבת שזה זמן טוב גם לדאוג לכיס וגם לכדור הארץ ..


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות